söndag 6 mars 2011

Fint i köket

Köket sett från hallen.
Äntligen är mitt kök vitt och fint. Det tog mig nätan tre år att få till en målar helg. Det kostade på en del slit ochlite humör men det var det värt!
Panelen fick jag måla hela tre varv smat ett fjärde på vissa ställen. Färgen blev på panelen blev antikvit halvblanck och tapeten fick en vanlig väggfärg i vit.

Det känns som köket har blivit mycket större än mot den blåa färgen som satt på panelen förut.
De gamla loppis & antika prylarna kom bättre fram mot det vita än vad det gjorde mot det dalablåa. Det blev liksom mer vilsamt...
Några missöden hände dock under min målar helg....
Jag vet inte om det var för att jag var så upptagen med att måla...
Vår minsta son fick ett litet smärre utbrott på sina syskon för att de inte ville åka pulka med honom så han tog en ny 2,5 liters hink med färg som stod i vår hall och kasta rakt över golvet så den sprack och all färg flöt ut på golv och på skor och möbler... vilken tur det var vattenbaserad färg- säger jag bara och Vilket tempramente min trotsiga 3-åring har! Friska fläktar ;o)

Några minuter senare när jag lyckads få upp all färg med hjälp ett X-antal 100 meter Torkypapper, skura golv och skulle fortsätta med att städa upp efter mig i köket inser jag att vi har tvärr stopp i vasken...

Otur men vilken tur att köket blev så Fint! Jag är hel NÖJD över mitt målarresultat trots alla bravader! ;o))

Ett disk fint diskställ ... Madam Stoltz
Jag har under de senaste dagarna googlat runt på bland annat diskställ och hittade detta fina för 569  kr hos Mixin samma diskställ i en lite mindre modell kan man även köpa på Favoritsaker för 399 kr

Jag är också ute efter en stor tallrikshylla till mitt kök men OJ vad de kostar...
Så det blir till att snickra ihop en hylla själv tror jag.


Denna tallrikshylla kommer från Ofelias Hus och kostar 1625:-.

Denna tallrikshylla kommer från Syster lycklig och kostar från 3799 kr



♥ Mitt vita sköna hem ♥

1 kommentar:

  1. Hej Camilla!

    Vill tipsa dig om blocket ang tallrikshyllor.
    Eller ev någon lant loppis. :)
    De är populära jag vet. Är själv ute efter en.
    Men på blocket har jag sett ofärgade gamla till under femhundringen.
    Nu gör det ju inget om den har färg, den ska ju bara bli vit iallafall... ;)

    Jättefint du har här "hemma" hos dig!

    Kram Maria!

    SvaraRadera