måndag 17 oktober 2011

Kyliga dagar.




Det var länge sedan vi hade en sådan vacker höst. Halva oktober har gott och vi har passerat sonens födelsedag i helgen...
Nu kommer det att gå med en rasande fart fram till jul. Julen gör sig påmind i både affärerna och i alla fina inredningstidningar. Tänk att det är så mycket man vill hinna med fram till dess...

Alla växter i mitt växthus fick i fredags komma in i jordkällaren och idag skall de få en rejäl skvätt vatten så de klarar sig fram till julafton då jag brukar vattna dem nästa gång.
De fick verkligen känna på den första höstfrosten under ett lager med fleece filtar innan jag fick tid att bära ner de ca 75 pelargoner, några enormt stora och tunga.

I år var jag också lite mer brutal för mina pelargoner. Alla knoppar och blommor togs bort för att kraften ska gå ner i roten i stället för att blommorna ska få kämpa att hålla sig vid liv under vintervilan. Tror det är bäst för dem. Jag har åren innan varit feg och tyckt att de ska få blomma klart först.




♥ Mitt vita sköna hem ♥
                                               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar