måndag 5 september 2011

Fönsterrenovering



För fem år sedan renoverade jag och min man våra ytterfönster. Vi hade fått en snabb kurs av svärmor som gått en kurs i byggnadsvård och fönsterrenovering på Skansen i Stockholm. 

De sommaren blev tuff och slitsam, och det skulle ta många år innan jag våga ge mig på våra innerfönster. 
Fönsterna var i mycket dåligt skick och varje gång vintern slog till blev det frisk fläkt av kyla in.

Så denna sommar bestämde jag mig att åtminstone se till att våra köksfönster blev kitade och målade och nu är mitt mål snart avklarat.

I morgon skall fönstervadd läggas ner i karmen och innerrutorna skall skruvas fast och det skall tejpas...
Ja... man vaddar & tejpar gamla förnster för att förhindra kalldrag.





Önskar alla en skön vecka.
Må så gott & håll er varma i höstrusket!


♥ Mitt vita sköna hem ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar