måndag 11 april 2011

Humlan surrar i taket...



Humlan surrar i taket, fjärilen fladdrar förbi, det är vår i växthuset och växterna väcks till liv!

Vilken härlig dag vi har haft idag med sina hela 20 grader.

Jag passade på att väcka mina pelargoner till liv. Det blev väl rena chocken för dem att komma ut från en sval jordkällare till ett varmt växthus på över 27 grader för att putsas och beskäras och vattnas på. 
Alla gamla & nya blommor plockades bort och pelargonerna skars ner en del för att skapa nytt friskt liv i dem.
Även mitt enorma fikonträd fick flytta in i växthuset för att vakna ur sin vintersömn och få sig en ordentlig dos med vatten så att inte solen torkar ur knopp och stam.

Det var helt underbart i mitt växthus idag och jag önskar att jag kunde dela den känslan med er.
Äntligen är den långa väntan över och trädgårdslivet kan börja på allvar...

♥♥♥



♥ Mitt vita sköna hem ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar